lotjeee.reismee.nl

Adventures!!

Sorry Saskia, Julia maybe Sarah or others they want to read my blogs. I don’t want to write the whole blog in Engelish. And ofcourse you all knows how I spend my days so it is not really very interesting.

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een blog geschreven heb, heb geen idee waar ik geeindig ben en heb eigenlijk ook weinig zin om dat op te zoeken.

Mijn leven gaat hier nog steeds zijn gangetje en heb het erg naar mijn zin!!!

11 april ben ik samen met Saskia, Sarah en Dennis naar Dirt and Dust festival geweest in Julia creek, vrijdag avond rond 6 uur zijn we vertrokken en om 9 uur kwamen we daar aan. We hebben onze tent opgezet en zijn naar het festival geweest, maar hebben het niet te laat gemaakt dus rond 12 uur ofzo lagen we allemaal in ons bed.


De volgende morgen werden we wakker gemaakt rond 5 uur van alle mensen die meedoen met de triatlon. Aangezien ik niet zo heel erg van fietsen, rennen en zwemmen ben hadden we meer behoefte om in ons bed te blijven liggen dan vroeg op te staan en naar die mensen te kijken. We zijn du nog even in bed blijven liggen en gaan slapen, maar al gauw werd het te heet in de tent dus zijn we opgestaan en gaan ontbijten.

Aangezien het veelste warm is om te slapen met de boventent, ja voor mensen zoals mij die geen verstand hebben van tenten, je hebt een onder tent dat bestaat uit een zeil op de grond met een soort muggennet en als top heb je dan de cover dat je tent dichtmaakt dat niemand erin kan kijken, en geen regen er in kan komen. Maar omdat het dus te warm is om met de top van de tent te slapen hadden we alleen de onder tent gebruikt. Dus alleen maar eigenlijk een muggennet om ons heen, wat dus super leuk was want we konden de hele nacht de sterren dus heel goed zien.


Hier is het bijna nooit bewolkt dus we hebben elke nacht altijd goed zicht op de sterren, de milkyway en ook Mars zie je hier elke dag.

Rond 10 uur hebben we ons zelf naar de finish verplaatst en hebben daar de mensen aangemoedigd, de besteding van Saskia en mij was meer om op een kleedje te liggen en te slapen en chillen.


Nadat iedereen de finish gehaald had zijn we terug naar onze camping plaats gegaan en hebben ons omgekleed voor de paardenrace, mensen gaan hier niet naar de paardenrace om naar de races te kijken, ze gaan hier alleen maar heen om zich mooi te kunnen kleden en te drinken. Alle mannen lopen dus in pak en de vouwen hebben jurken en ook hoedjes of zoals ze het hier zeggen fashionaters ofzo iets in het haar.


Hier hebben wij de hele middag doorgebracht, daarna was het tijd om te avondeten en daarna was het moment waarvoor wij naar Dirt and Dust zijn gekomen, namelijk the Bull riders!!!


Het was super druk en echt super gaaf om te zien, voor mensen die denken dat ze slecht zijn voor de stieren, ze bokken natuurlijk omdat een riem hun pijn doet. Maar dat is maar een minuut en daarna hebben ze gewoon een prima leven.


Maar er waren in de 40 bull riders en tjaa het was echt super gaaf!!!

Hierna was een festival en daarna weer naar onze tent om te slapen en de volgende morgen inpakken en terug naar huis rijden. Het was ook erg gezellig want het is echt iets voor jongeren dus op de camping plaats waren erg veel jongeren overal en dus erg gezellig. Ik begreep wel erg goed nu de naam waarom Dirt en Dust, er was namelijk errug veel Dust... Al dat zand al dat stof..

De week hiervoor hadden de kinderen schoolvakantie en heb ik dus samen met Saskia elke dag voor


Lucinda en Scarlett en Saskia voor Oriana playdates georganiseerd. De kinderen vinden het leuk om met elkaar te spelen en ik zit liever samen met Saskia dan in mijn eentje, dus dat was wel een leuke week. Wel erg veel kind de hele dag om ons heen. Maar helaas toen we terug kwamen van Julia Creek kregen we te horen dat Oriana luizen had en we dus geen playdates mochten hebben, dat was dus echt een tegenvaller want het is erg saai in mijn eentje en heel eerlijk weet ik niet hoe ik de kinderen de hele dag moet vermaken. Maar toch is het mij gelukt en voordat ik het wist was het donderdag, die donderdag was het tijd om samen met de kids de vader en moeder en mij om op vakantie te gaan, we gingen naar de kust namelijk naar Townsville. Donderdag zijn we rond 4 uur vertrokken en kwamen om 9 uur bij ons hotel aan, uiteraard zat ik tussen de kinderen in, hebben ze allemaal maar ruzie, vervelen ze zich, hebben tassen met al hun speelgoed dus ik werd annoyed bij de kinderen en al hun speelgoed zorgde ervoor dat ik mijn benen gewoon echt nergens kon laten, dus na 5 uur waren mijn benen gevoelloos en had ik mijn oortjes in om niet naar de kinderen te luisteren maar zelf een beetje te chillen, ik was dus blij dat we in Richmond waren voor een overnachting. De volgende morgen opgestaan om half 7 en om 5 over half 7 zaten we in de auto om naar townsville te rijden, nu was het voor 6 uur en was dus erg blij dat we in Townsville aankwamen. Hier hebben we langs het strand gewandeld de kinderen hebben gespeeld en daarna zijn we uiteten geweest. Toen we klaar waren gingen we terug naar ons hotel maar onderweg kwam ik een paar jongens tegen die ik ken van Mt Isa, ik vond het dus wel jammer dat ik met mijn familie was en voelde dat ik met hun mee moest gaan dan dat ik kon zeggen okay ik blijf hier en stay met hun.


Die avond ben ik nog een half uurtje rond gaan lopen om een beetje townsville te verkennen en daarna gaan slapen. En rond 5 uur maakte Lucinda (we deelde samen onze kamer) mij wakker dus dat was erg fijn…. Rond 7.30 hadden we met kennis van de familie afgesproken om te ontbijten in een restaurantje en daarna zijn we gaan winkelen. Daarna de stad beetje verkend en heeft de familie gezwommen, ik ben verwend met een zwembad in de tuin dat ik zwemmen niet zo bijzonder meer vind dus had er geen zin in. Daarna gingen de ouders uit eten en was het voor mij tijd om op de kinderen te passen, op mijn zaterdagnacht… maarja ach… de volgende morgen werd ik weer rond 5 uur wakker gemaakt door Lucinda en die ochtend zijn we naar het Billabong centery geweest, hier lopen overal kangaroos los, en je kan knuffelen en op de foto met een Koala, Wombat, Snake en Croc. Geen idee wat we de rest hebben gedaan van de dag.


Maar maandag was het weer tijd om te vertrekken zijn om 7 uur vertrokken en om 6 uur savonds eindelijk thuis aangekomen, na 11 uur tussen de kinderen en geen plek voor mijn benen was ik dus super gelukkig om thuis te zijn en te slapen. De rest van de week was normaal. Vrijdag waren de kinderen vrij want het was Anzac day, en de ouders waren ook zo goed als vrij. Ik vroeg dus of ik moest werken en ze zeiden alleen in de morgen dat ze mijn hulp nodig hadden en dat hun in de middag naar de paardenraces gaan en ik vanaf dan dus vrij heb. Helaas hadden de kinderen een half uur voordat ik normaal vrij zou hebben besloten niet mee naar de races te willen, en dat betekende dus ik had voorlopig nog geen weekend want ik moest thuis blijven om op de kinderen te letten want de ouders gingen wel naar de races. Uiteindelijk om 7 uur kwam Brendan thuis zodat ik van mijn weekend kon genieten. Deze avond zijn we eindelijk nadat we er 2 weekenden niet geweest zijn weer naar de Buffs geweest, het moment dat we binnen liepen keek iedereen naar ons, iedereen zwaaide of glimlachte naar ons. Dus ik denk dat ze ons allemaal gemist hadden!! Deze avond voor de verandering weer eens nieuwe vrienden gemaakt en om 3 uur was de Buffs dicht en besloten we dus na nog een uur daar gehangen te hebben naar huis te lopen Saskia en ik (geldbesparing) Maar we waren erg moe dat we besloten om bij het tankstation even op de grond te liggen en uit te rusten en naar de sterren te kijken. Na meer dan een uur maakte Saskia mij wakker om te vertellen dat we beide op de grond in slaap zijn gevallen… En aangezien we nog steeds tegen over de Buffs waren en het rond 5 uur was was het toch echt tijd om naar huis te wandelen. Maar na 5 minuten kwamen we aboriginel kinderen tegen een groep van 10 ofzo rond de leeftijd van 15/16, en aangezien die weird zijn en wij er een beetje bang voor zijn besloten Saskia en ik weg te rennen, maar dat was niet echt een succes want we wisten niet echt waar naar toe. Dus we liepen maar naar ze toe om te vragen wat ze van ons wouden. Ze vroegen ons nog of we wel een huis hadden omdat ze ons zagen slapen op het asvalt bij de tankstation. Maar na een gezellig praatje gedag gezegd en verteld dat hun misschien ook maar naar huis moesten gaan. Rond 6 uur waren we dan eindelijk thuis en was het tijd om te slapen. Helaas 5 minuten later stonden Lucinda en Scarlett op en dat betekende dat na 5 minuten mijn nachtrust er alweer op zat.

Saskia en ik besloten om naar het dorp te gaan, de Buffs en de Irish hebben speciale bussen die je gratis kan gebruiken ze halen je thuis of brengen je thuis. Dus we bellen vaak de Buffs of de Irish bus op en dan halen ze ons thuis op en brengen ons naar de Buffs of de Irish. En aangezien de Buffs in het dorp is hadden we die gebruikt. Rond 3 uur waren we super moe dus wouden we graag naar huis, helaas hebben de bussen een pauze tussen 2 en 4 dus reden ze niet. We hadden geen geld voor een taxi en waren echt veeeeelste moe om dat end te lopen. Dus we besloten om te liften, al gauw stopte er een auto met 4 jongens, het was erg gezellig met ze, ze hadden drinken bij hun dus hadden ons nog een drankje gegeven, en foto’s gemaakt, want je moet natuurlijk wel foto’s maken met je nieuwe vrienden, en toen waren we alweer thuis, ze bedankt en zijn film gaan kijken bij Saskia, maar we waren beide in slaap gevallen dus weinig van gezien.

Deze avond waren we ook uitgeweest maar was niet heel erg bijzonder.


De volgende dag zouden we met een vriend die we vrijdag ontmoet hadden naar de lake gaan voor jetski, want hij heeft een jetski. Maar helaas konden we geen auto regelen dus hadden we besloten het volgend weekend te doen en zijn Saskia Sarah en ik naar townspool geweest. Hier op het einde hadden we een jongen ontmoet, afgesproken die avond met zijn alle te poolen, en hij had ons nog een lift gegeven naar de pizzahut. Vanuit de pizzahut zijn we naar de Irish geweest waar we hem weer ontmoet hebben, hebben met zijn alle pool gespeeld en daarna naar huis gegaan. Saskia en ik hadden het er over dat we graag naar Townsville willen gaan komend weekend aangezien er een groot concert is. Maar dat betekend dat we de hele vrijdagnacht zouden moeten rijden en hier is het heel gevaarlijk om snachts te rijden, omdat de kans erg groot is dat er een kangaroo voor je auto springt. Hij kwam er mee dat hij ook wel naar Townsville wil en hij wel wil rijden. Dus even over na denken of we dit willen doen aangezien we hem pas 1 dag kennen. Maar het zou wel super gaaf zijn!!

Nu morgen begint gewoon weer een normale week, de kids hebben gewoon school dus dat is wel fijn!! Ben alweer over de helft van mijn au pair tijd want ben er alweer meer dan 3 maanden!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!