lotjeee.reismee.nl

Sydney also the city that never sleeps!

Ik weet niet hoe ik moet beginnen dus tja uhmm..

Hooi!

Volgensmij was ik mijn vorige blog gestopt bij mijn eerste dag in het Beachouse Fiji. Ik kan nu nog maar een ding zeggen daar over: I WANT BACK!!!!!!!


Het was zo lekker, heb veel van mijn tijd in de hammock aan het strand door gebracht, wat is er nou lekkerder dan liggend in je hangmatje aan het strand in de zon met uitzicht op palmbomen, mooi wit strand en een mooie heldere zee en met een coupe icecream of een burger.

Maandag besloot ik naar een dorpje verder op te gaan maar daar moest ik de bus voor hebben dus toen ik aan het wachten was op de bus kwam er een auto voorbij gereden, vader, moeder en 4 kids die vroegen of ik een lift wou hebben. Ja tuurlijk!!! Uiteindelijk ben ik de hele dag ben hun mee geweest, na afloop ook geluncht en hun stonden er op dat hun het betaalde want ik was een arme backpacker dus hoefde dat niet zelf te betalen. Ook vroegen ze me mee of ik op kerstdag met hun gezin mee wou kerstlunchen in een hotel verder op en ook dat (90 dollar) wouden hun echt betalen en dat hoefde ik niet zelf te betalen, misschien een beetje te lief aangezien ik ze amper kende?


2 dagen later was de kerstlunch het was heel lekker en gezellig! En super leuke kids van 1/3/5/7 jaar.

Ook ben ik nog een dag wezen snorkelen, super mooi was dat heel veel mooie vissen gezien vooral heel veel felblauwe vissen.

Ik sliep de hele tijd met Rayan en John op de kamer 2 surfdudes, ik vond het dus super jammer dat ik nog niet kan surfen, of nouja het leek mij nog niet slim met mijn schouder. Dus daar baalde ik echt van want hun wouden het me echt graag leren.

Na 11 dagen in Fiji te zijn was mijn laatste dag al inzicht en de volgende dag vroeg opgestaan om mijn vliegtuig terug naar Auckland te pakken, hier heb ik 1 nachtje geslapen en de volgende dag nog vroeger opgestaan om mijn vliegtuig naar Sydney te pakken.


Iedereen en ook de piloot in het vliegtuig zei dat Australia een super moeilijk land is als het gaat om dingen mee nemen, maar ik was vergeten dat ik eten had in mijn tas en had dat dus niet in het formulier ingevuld en mocht dat zonder problemen meenemen zo ook mijn schoenen met zand eraan.

Daarna naar mijn hostel gegaan en klaargemaakt voor NEW YEAR EVE! We zouden om 6 uur op iedereen wachten van het hostel die ook naar Luna park zou gaan, toen iedereen er was zijn we naar de trein gegaan en naar Luna park gegaan, in Luna park overal muziek, leuke attracties en vooral erg veel mensen.


Om 9 uur was een proef vuurwerk dat was al erg mooi om naar te kijken maar om 00:00 zou toch het echte vuurwerk pas beginnen. Dus rond kwart over 11 heb ik met de rest een mooi plekje gezocht (wat nog best moeilijk was aangezien mensen al zolang het park open was op de beste plekjes gingen zitten) Maar toch een goed plekje gevonden, en om 00:00 was het dan zover! Van te voren en tijdens het vuurwerk zag je al de hele tijd een helicopter vliegen die alles aan het filmen was. Maar met zijn alle afgeteld en toen om 12 uur kwam een heel vuurwerk show echt het gaafste dat ik gezien heb!!! Daarna was nog een party in Luna park en daarna terug naar het hostel, helaas moest mijn trein over de Harbour Bridge waar al het vuurwerk was, en die trein besloot opeens om niet te stoppen bij ons, terwijl de meeste mensen in Sydney toch echt naar Luna park gingen, dus terwijl we helemaal kapot waren moesten we eerst die brug die niet normaal lang is over lopen en nog de hele stad door tot we eindelijk een andere trein konden pakken die ons wel naar hostel bracht of nouja het station vlak bij het hostel.

De volgende dag ben ik via de Bourgondische tuinen naar het Opera house gewandeld, was erg mooi en leuk!

De volgende dag ben ik naar de Sydney tower geweest met uitzicht over de hele stad en ben ik door de stad gaan wandelen, de dag erna ben ik naar sealife en wildlife geweest en de 2 dagen erna naar het strand. De eerste dag ben ik naar Bondi beach geweest en de tweede dag naar Manly beach, het was zoals eigenlijk altijd in de zomer in Australia errug warm dus iedereen bedacht naar het strand te gaan.

Na 2 dagen strand was ik toch wel erg moe… (?) en besloot ik een dagje niks te doen om uit te rusten en bij te slapen.


Nu vandaag ben ik vroeg opgestaan om naar de Blue Mountains te gaan, het was ongeveer 90 minuten met de bus die ons ophaalde naar de BM. Daar aangekomen hebben we super mooi uitzicht gehad op de bergen en waterfalls, ook zijn we met een soort van achtbaan naar de bodem van de bergen geweest was heel diep was maar daar waren we in een paar seconden, het ging echt stijl naar beneden. Daar rond gewandeld en met de gondel terug naar de bus. Omdat nog niet iedereen er was mochten de gene die al wel bij de bus waren even rond lopen als ze wouden als wij maar terug kwamen als de gondel ook terug naar de bus ging, helaas hadden we ook een rare Chinees die geen woord Engels kan, echt waar die familie zou er zo goed aan gedaan hebben om gezegd te hebben blijf jij maar lekker in China! Het was gewoon een volwassen vrouw maar ze begreep echt niks, ze wou betalen aan de driver maar hij zei steeds no i dont need it now, no i dont want it, no you pay when we arrive, no i dont want it now. Uiteindelijk was hij hopeloos en liet hij haar maar alvast betalen want ze begreep echt niks. Vervolgens kreeg ik nog een keer naar mij hoofd geslingerd TAKE PHOTO, uhmm je kan wel geen Engels maar ik zou het toch fijn vinden daar een normale zin of een thank you of een please bij te horen, maar oke ik ben zo vriendelijk het toch maar te doen.


Maar ik was gebleven bij dat we even rond mochten lopen als we maar terug naar de bus kwamen als de gondel ook richting bus ging. Dus wij beetje rond lopen en de gondel kwam terug dus wij ook terug, en iedereen was in de bus behalve onze China i can’t speak Englische but i go to Australia friend! Dus wij wachten en zoeken maar nergens te vinden, er was een trail naar benede de bergen dus waarschijnlijk dacht zij dat ze die moest/mocht lopen ofzo. Maar aangezien wij niet alle tijd hadden op haar te wachten besloot de driver ons naar de 3 sisters te brengen dat zijn 3 bergen met een heel verhaal en daarna terug te gaan (5 min drive) om op onze China vriendin te wachten. Maar na een half uur kwam hij terug zonder onze grote vriendin, dus wij terug de bus in en overal zoeken en alle drivers ingelicht en overal waar ze kan zijn gezocht maar nergens te vinden, waarschijnlijk is ze dus ergens midden in het bos gelopen, maar aangezien wij toch echt door moesten want iedereen had gewoon betaald voor te trip en dat zou zonde zijn om 22 mensen hun trip niet door te laten gaan door 1 iemand, dus wij doorgegaan en haar achter gelaten. Daarna zijn we naar een van de beste views geweest van Australia, ik kan niet wachten om uit het vliegtuig te springen of van een plateau af te springen met een touw aan mijn benen maar om op meer dan 3 meter afstand van de afgrond van een hele grote berg zonder hek ofzo te staan doe ik echt niet!! Het was vast erg mooi geweest maar ik heb alles mooi van een afstandje bekeken. Op het laatst zijn we nog met de boot gevaren en toen weer terug naar het hostel gegaan, het was best vermoeiend want het was een dag van 07.00 tot 20.00

En nu ben ik toch erg benieuwd of China mevrouw nog steeds rond zwerf in de bush bush met haar camera fotos makend van elk dingetje dat je maar ziet of dat ze ondertussen maar tegen iemand gezegd heeft dat ze lost is, ik zou niet weten hoe ze dat moet doen aangezien ze echt maar dan ook echt geen woord Engels kan, ik dacht dat ik geen Engels kon toen ik aankwam maar ik voel mezelf echt een expert in Engels naast haar.

Nu heb ik van de week van een een of andere ben jij een backpacker? Zoja dan help ik jou graag met jou trip te plannen shop heb gezeten en die hebben voor mij een hele reis in elkaar gezet, dus nu heb ik alles op papier wat ik eventueel zou willen doen en hoe en hoeveel dat kost. Ik denk dat ik zaterdag ofzo de Greyhound bus (een Stray bus maar dan in Australia) pak en zo de komende 8/9 dagen naar Brisbane reis en dan 19 januari pak ik het vliegtuig naar mijn gast gezin, Als ik klaar ben heb ik nog iets meer dan een week of 6 om te reizen en dan wil ik het vliegtuig naar Cairns pakken en zo met diezelfde bus reizend naar Brisbane. Dan heb ik in totaal dus de hele east coast gehad. Als ik tijd over heb wil ik misschien nog het vliegtuig naar Melbourne pakken maar mijn uiterlijke terug vlieg datum mag 7 september zijn, maar dan zijn de scholen natuurlijk al begonnen. Bij de opleiding SPH mag ik gelukkig de introductie missen dus als ik die opleiding wil doen is dat wel handig, maar misschien dat ik Melbourne oversla en eind Augustus naar huis kom. Maar dat duurt allemaal nog een tijd dus dat zie ik allemaal nog wel!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!