lotjeee.reismee.nl

Het zware leven van een au pair!

Hii!


11 januari was mijn tijd in Sydney voorbij, en was het tijd om naar Brisbane te vliegen. Het vliegen begon wel een beetje een onderdeel van het ‘normale’ leven te worden. Alles gaat zijn gangetje, ik vertrek zo laat mogelijk als kan naar het vliegveld om daar mijn 1763547 tassen op zo een trolly te zetten, oke het valt mee het zijn er maar 3! Maar als ik mijn backpack op mijn rug heb mijn grote tas op mijn buik en mijn normale rugzak in mijn hand of ook op mijn buik erbij is het toch elke keer weer even spannend om je evenwicht te houden, zo ook traplopen dat is altijd weer een grote uitdaging! Net zoals elke keer weer je spullen in te pakken zo dat het ook echt in je tassen past, en dan natuurlijk ook over nagedacht dat ik geen vloeistoffen in mijn 2 handbagages heb. Verder naar mijn verhaal: om dan ipv van pappie en mammie te volgen zelf even gauw om je heen kijken welke incheckbalie je moet hebben, je spullen dumpen en de security scan door om daarna trouw te blijven aan de mac en ongeacht het tijdstip mijn ontbijt lunch dinner of gewoon om het feit dat de mac lekker is altijd even bij de mac eten.


En voordat je het weet is het alweer tijd om te boarden en dus filmpjes te gaan kijken, maar ik kan onderhand wel zeggen dat ik alle leuke films al wel gezien heb.


In brisbane aangekomen maar shuttlebus geregeld naar mijn hostel en ik ben even gaan eten en toen gaan slapen want het was alweer best laat.


De volgende morgen had ik me voorgenomen de stad in te gaan maar ik had echt geen zin om iets te doen en ben dus maar de hele dag films gaan kijken, elk hostel heeft een tv room met super veel films.


De volgende dag ben ik de stad in geweest maar wat is Brisbane saai. Ik wou daar graag gaan werken als au pair in Brisbane, maar ik ben best wel blij dat dat niet is gelukt.


De meeste dagen heb ik film gekeken of gezwommen, het was namelijk vergeleken Sydney (waar het een prima lekkere warme temperatuur was) erg warm. Die week ben ik nog een keer Brisbane in geweest maar eigenlijk heb ik het grootste deel van de tijd besteed zitten op een bankje kijkend naar de mensen om mij heen met een mcdonalds zak in mijn hand.


De meeste dagen was mijn enigste uitje mijn wandeling naar de supermarket en terug, om daar mijn ontbijt of eigenlijk lunch (aardbeien) te halen en mijn avondeten (noodles of chips of chocola) te halen. Ja het eten van een backpacker is erg gezond!!


Maar ik vond het heerlijk om een weekje niks te doen!


19 januari was het dan tijd om naar mijn au pair familie te gaan vliegen. Toen ik opzoek was naar een gezin voor mijn au pair had ik mail contact met deze familie, ik zag dat ze in Queensland wonen en Brisbane lag ook in Queensland dus eigenlijk zonder na te denken en goed te lezen ging ik er vanuit de hun in Brisbane woonde. Toen ik er achter kwam dat hun in Mount Isa wonen en dat in de middle of nowhere, midden in de outback en met lelijke mijnen was ik toch erg teleurgesteld en wist ik niet of ik wel voor deze familie wou kiezen.


Uiteindelijk toch besloten voor deze familie te kiezen (alweer 5/6 maanden terug) maar niet echt wetend wat ik kan verwachten in Isa ben ik hier naar toe gevlogen. In het vliegtuig zag je het landschap al veranderen, van de grote steden met tja normale? Natuur naar uhmm niks…. Het enigste dat je zag was rood rood rood, alles was rood, het zand de stenen. Bomen zag je wel maar die hadden geen bladeren. En droge struiken. In het vliegtuig had ik geen mensen naast mij en alle films had ik ook wel gezien, dus heb ik heerlijk kunnen slapen. Jammer dat de vlucht erg vevelend was en het vliegtuig de hele reis op en neer bewoog en flink aan het schudden was.


Maar aangekomen in Isa, was ik toch wel blij dat ik de komende 6 maanden niet meer hoefde te vliegen na 22 keer landen of opstijgen de afgelopen 4 en een halve maand vond ik het eigenlijk wel eventjes genoeg.


Aangekomen op het vliegveld zag ik Lisi (de oude au pair) en Scarlett en Lucinda mijn 2 au pair kindjes staan, van Scarlett kreeg ik meteen een mooie tekening en Lucinda was wat verlegen. Even later kwam ook Justine mijn hostmum aan en mijn backpack kwam ook voorbij op de band en toen was het tijd om naar ‘huis’ te rijden, waar ik ook de vader heb ontmoet.


Thuis hadden Lucinda en Scarlett mij geholpen met uitpakken en die avond ben ik met Lisi en een paar andere au pair naar de look out geweest waar je een mooi uitzicht hebt over de hele stad. Lisi had een berg eten meegenomen en hier hebben we 2 uurtjes gezeten, toen was het 11 uur en tijd om naar huis te gaan want de volgende dag was voor iedereen gewoon een werkdag.


Op mijn eerste werkdag hadden de kinderen nog zomervakantie, dus wij moesten ze de hele dag bezig houden. Lisi had mij alles verteld en uitgelegd en zo eigenlijk tot afgelopen maandag. Dinsdagmorgen is ze vertrokken en nu is het aan mij om alles te doen. Vanaf dinsdag is de school ook weer begonnen dus ik heb erg veel vrij.


Maandag de 20e had Lisi besloten dat we naar Oriana, het au pair kindje van Saskia gingen, hier heb ik Saskia leren kennen.


Eigenlijk vanaf die dag zie ik Saskia nu elke dag, zij woont dan ook wel 1 minuut van mij vandaan. Vrijdag was ik met Lisi en Julia en Saskia naar the Irish club gegaan, als je hier ingaat moet je je gegevens achterlaten en krijg je een kaartje dat je binnen mag komen, met dit kaartje mag je gratis met de bus van de Irish, hier vertel je waar je heen wil en die brengt elk uur iedereen van de Irish club naar zijn bestemming tot 11 uur. En aangezien de Irish op loopafstand is en de Buffs, waar je uit kan gaan niet op loopafstand is. Pakken wij altijd de bus naar de buffs.


Het was erg gezellig in de Buffs, hier leerde ik ook Dennis kennen een jongen die Saskia de keer ervoor ook leerde kennen en die vroeg of wij de volgende dag mee naar de gym wouden en na afloop nog even wouden zwemmen in zn zwembad. Nouja waarom niet?


Nou ik heb geleerd ga nooit in de outback sporten, ze wouden dat we rondjes gingen rennen buiten met 45 graden. Ik heb dus heerlijk maar een kwartiertje op de lopende band gelopen en daarna gekeken naar alle sportieve mensen die dat wel normaal vinden om in deze temperaturen te doen. (binnen bij de cardio hadden we gelukkig gewoon airco!)


Hierna zijn Saskia en ik met Dennis mee geweest om even af te koelen in zn zwembad en toen leerde we ook zijn huisgenoten kennen. Aangezien ik een barbie zou hebben in die avond ging ik een beetje vroeg naar huis, toen ik thuis kwam vertelde ze dat we toch geen barbie hebben maar dat ze take away gaan halen en dat we een andere keer barbecue hebben. Voor niks vroeg weggegaan.


De volgende dag was de verjaardag van Julia een andere au pair en daar hadden we een verjaardag, maar omdat we ook poolparty hadden bij Dennis moesten Saskia en ik een beetje optijd weg. Maar eerst gingen we nog lunchen in de Irish want we kregen gratis lunch vouchers, dus ik heb een orange juice en een burger gegeten.


Daarna naar de poolparty geweest en daar waren erg veel mensen, ze hadden de tv naar buiten voor het zwembad geplaats we hadden een barbie en iedereen was een beetje aan het chillen in het zwembad tot een uur of 11. Daarna bracht Dennis iedereen naar huis aangezien veel mensen wel een biertje ofzo gedronken hadden en ja hier super streng op word gecontroleerd, en hij niet gedronken had. Toen iedereen thuis gebracht was was het alweer half 1 en toen gingen Saskia en ik en Dennis en nog 2 naar de Buffs. Ohja deze dag was het Australian day! En aangezien iedereen de dag achter Australian day vrij is was het erg druk in de Buffs en dus erg gezellig! Toen het afgelopen was zijn we naar huis gebracht en geslapen.


De volgende dag zouden Saskia en ik eigenlijk gaan zwemmen maar Dennis en zijn huisgenoten vroegen of we mee wouden naar de bush, we reden voor iets meer dan een uur naar niks… je zag echt helemaal niks, ja rood zand rode stenen en ontzettend veel dode koeien en kangaroos. Het is veelste droog en nergens water, de lake waar wij het water van gebruiken is ook bijna leeg, dus wij in Mount Isa zitten ook bijna zonder water. Dus alle dieren vallen hier nu dood neer. Erg zielig om de paar meter zie je wel een dode koe of kangaroo….


Toen we op bestemming waren hebben we rond gelopen, het was een oude stad en een oude mijn, maar omdat de mijn leeg is is alles gesloopt aangezien je dan hier niks meer hebt. Was dus heel leuk om heel de oude stad van 40 jaar geleden te zien. Daarna zijn we door gereden naar de mijnen, hier was een super mooie lake en het was zoals gewoonlijk bloedheet ik denk bijna tegen de 50 graden aan, maar we mochten niet zwemmen in de lake. Er zijn veel giftige stoffen ingekomen door de mijnen, dat was dus wel een beetje erg jammer.


Daarna terug naar huis gegaan.


De volgende dag dinsdag was het de eerste schooldag, Lucinda gaat naar grade 1 en Scarlett naar grade 3, voor Lucinda was het dus de eerste schooldag on de primary school, spannend!!!!!!


After school zijn we een paar keer bij Saskia en Oriana wezen zwemmen en hun zijn bij ons wezen zwemmen. Toch wel erg leuk zo dat elk huis hier een mooi eigen zwembad heeft.


Verder is vrijdag my cleaning day, ik krijg extra betaald als ik 1 x per week het huis wil schoon maken, nou prima!!! En verder doe ik smorgens de kinderen hun lunchboxes maken en hun haren en ze laten omkleden in de schooluniforms en klaar maken voor school, dan rij ik ze naar school en wacht ik tot de bel gaat dan naar huis, daar doe ik meestal de was en de vaatwasser leeg halen en dan heb ik VRIJ!!!! Om 2:50 is de school finish en dan sta ik weer op school op mijn kinders te wachten. Deze week hebben ze nog geen huiswerk en danslessen, maar vanaf volgende week moet ik na school ze naar dansles brengen en huiswerk maken. Rond kwart voor 5 ga ik elke dag voor ze koken, dat is elke dag friet, sausage en appel/banaan. Dus niet echt koken…… dan is het badtime en daarna bedtime., en daarna is meestal Brandon de vader klaar met koken en kan ik met de ouders dinner eten. Nu ben ik aan het wachten tot mijn hostparents thuis komen zodat ik samen met Saskia en Julia naar de Buffs kan gaan, morgen gaan Saskia en ik waarschijnlijk naar de town pool kijken of dat wat leuks is. En zondag?? Waarschijnlijk zou er wel ergens een poolparty zijn!


Ik ben het nou nog vergeten in mijn blog te zetten, maar achteraf ben ik super blij met mijn keuze voor deze familie in Isa, ik ben in deze 2 weken al echt van Mount Isa gaan houden! Heerlijk in het echte Australia!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!