lotjeee.reismee.nl

Alweer meer dan 5 maanden weg van Nederland

Over 7 dagen ben ik alweer een maand in Mt Isa, wat betekend da t ik dan nog maar 5 maanden Au pair ben en over iets meer dan 6 maanden alweer naar huis kom….of ik er blij mee ben of niet? Nu wil ik absoluut nog niet naar huis!!!! Maar denk op het moment dat ik in Sydney mij incheck en mijn boarding passen krijg met daarop als eindbestemming Amsterdam, denk ik dat ik niet meer kan wachten om weer thuis te komen.

Op dit moment probeer ik wie is de mol terug te kijken, alleen erg jammer dat bij elke regen druppel de wifi eruit ligt, en het de afgelopen 2 jaar niet echt geregend heeft en nu deze week volgens mij al de regen van de afgelopen 2 jaar uit de lucht valt. Zonder regen ligt de wifi er eigenlijk ook meestal uit..


Wegen worden afgesloten omdat de rivier overstroomt is, de wegen zijn overstroomt je moet met je auto zwemmen door de straten, maar het is altijd na een uurtje weer opgedroogd, aangezien alles zo droog was, het meteen de grond intrekt. Ook de lake die bijna leeg is is nu weer een beetje aangevuld, al is die nog steeds meer 28% gevuld.


Het is nu wel gezelliger in de straten, de bomen worden een beetje groen, het gras wordt een beetje groen en er komen opeens een paar bloementjes tevoorschijn.


Maar ondanks de regen die zo af en toe met bakken uit de lucht valt is het nog steeds errug warm!

Afgelopen week was een gewone schoolweek, maandag de kinderen naar school gebracht, eerst vond Lucinda het allemaal nog spannend en wou ze de hele tijd mijn hand vast houden. Nu heeft ze alweer bijna 3 weken erop zitten en gaat het dus allemaal een stuk makkelijker. Breng ze met de auto naar school, links rijden gaat super makkelijk en weet eigenlijk niet meer beter. Dan moeten de kinderen buiten verzamelen en moeten ze op hun ‘eigen’ bank gaan zitten, eerst zoek ik met Lucinda en Scarlett hun klassenkist op waar ze hun lunchboxes in moeten doen. Halverwege ben ik Scarlett kwijt omdat ze der klasgenootjes gevonden heeft, breng Lucinda naar der bank en zeg doei tegen Lucinda en probeer Scarlett nog te zoeken om doei te zeggen maar die is meestal te druk.

Volgens mij heb ik die middag niet echt iets gedaan. Behalve de kinderen weer opgehaald en naar dansles gebracht.

Dinsdag ging het eigenlijk hetzelfde.

Woensdag moest Scarlett in de ochtend naar de dokter en moest ze thuis rust houden, maarja dat vind ze niet zo leuk, en Saskia en ik wouden nog de stad in dus hebben we Scarlett maar meegenomen, na afloop wou Scarlett graag bij Maccers eten en Saskia en ik hadden ook wel trek in een cheesburger en friet dus daar gaan lunchen, waarom Scarlett thuis moest blijven begreep ik niet helemaal aangezien er echt niks met haar aan de hand was in de stad, maar oke!

Donderdag was weer een normale dag, savonds zijn Saskia en ik nog door de straten gaan lopen opzoek naar Kangaroos, maar niet gevonden. Ook besloten we om door de bomen en struiken te lopen omdat daar de Kangaroos eerder zullen zitten dan op de straat, maar toen we beide bedachten dat we in Australia waren en daar erg veel enge spinnen en slangen leven besloten we maar erg hard terug naar de straat te rennen.


Op de terug weg kwamen we door een hele donkere straat en in de verte zagen we een hele enge ‘man’ Saskia en ik besloten dus maar weer om zo hard als het kon op onze flipflops terug naar huis te rennen, nadat Saskia bedacht het eens een stuk beter te bekijken bleken het gewoon witte stukken papier te zijn, maar we waren beide erg bang en dus door naar huis gegaan.

Vrijdag was eigenlijk een normale schooldag, maar na de lunch belde Justine (hostmum) mij om te zeggen dat Scarlett ziek op school is, thuis Scarlett in bed gebracht en al haar schoolspullen schoon gemaakt want alles had ze ondergekotst.


Maar om 2:50pm moest ik toch echt Lucinda ophalen van school en kan Scarlett niet alleen thuis laten, dus dat arme kind wakker gemaakt en mee de auto in gesleept. Onderweg moest ze nog meer kotsen, maar kon niet echt zomaar stoppen dus ik rijden en tegelijkertijd half hangend op de achterbank die bak bij Scarlett gehouden.

Savond’s gingen Justine Brendan en Lucinda uiteten, dat vond Scarlett niet zo leuk… Maar ze voelde zich beter en mocht dus mee, en aangezien ik niet thuis voor een ziek kind hoefde te zorgen kon ik dus ook mee naar de Buffs voor dinner. Ja ik kom tegenwoordig erg vaak bij de Buffs, we eten daar regelmatig lunh of avondeten met het gezin en eigenlijk elke vrijdag en zaterdag avond ben ik er met vrienden te vinden.


Ze wou graag een pizza, dus is er een pizza voor haar besteld. Maar op het moment dat de pizza kwam werd ze super misselijk (zei ze) dus hoefde die pizza niet op te eten, na afloop kreeg te wel een softijsje.. voor mij soms onlogisch alles hier in de familie te begrijpen maar oke het softijsje is niet meer eruit gekomen.

Daarna naar huis gauw omgekleed en ben ik samen met Saskia en Julia weer naar de Buffs gegaan, helaas was het een beetje saai en zijn we dus rond half 2 weer naar huis gegaan en ben ik gaan slapen.


De volgende morgen zijn Saskia en ik naar de townpool geweest om te zwemmen, we hebben een eigen zwembad maar het zwembad in town is een stuk groter en dus ook leuk om soms heen te gaan.


Om 5 uur zijn we naar huis gegaan, gedoucht en om half 7 werden we opgehaald door Dennis en Robert en Kristian om weer naar de townpool te gaan want er draaide een film, Crocodile dundee. Dus heb ik heerlijk op mijn luchtbedje in het zwembad de film gekeken, na afloop hadden Saskia en ik eigenlijk de plan om naar de Buffs te gaan, maar aangezien we honger hadden zijn we eerst even gauw langs maccers geweest en vonden de jongens het wel leuk om naar de look out te gaan en daar ons eten te eten, zal voor vele wel niet verassend zijn dat ik de enigste was die aankwam bij de look out met een lege macdonalds zak… Toen we 2 weekenden terug naar de oude stad en mijnen waren geweest met hun werden we onderweg aangehouden door de politie, we waren met 2 auto’s eentje was van hun en een van een huisgenoot, er was dus blijkbaar iets mis met de auto, dus kregen ze een boete (uiteraard belde ze daarna hun huisgenoot op om te vertellen dat er een verrassing in zijn auto ligt voor hem) en nu we reden weg bij maccers en we hadden onze handen vol en Saskia zei nog oh ik hem mijn gordel niet om, en ik had hem ook nog niet om. Op het moment dat Saskia dat zei zagen we een politie auto zich omdraaien en met sirenes onze kant op gereden, wij dachten dus al shit!!! Dat heeft die politie gezien, dus Saskia en ik gauw onze gordel aan doen, maar mij lukte het niet zo gauw dus had hem maar een beetje om me heen gedaan, auto aan de kant gezet en de politie kwam aan… en hij vroeg om Robert zijn rijbewijs en deed een blaastest, dat was allemaal goed dus mochten we gaan. Die politie is dus volgens mij best blind dat die Saskia en mij niet zag stressen om onze gordel gauw aan te krijgen, snap nog steeds niet waarom we zo random moesten stoppen, want Robert reedt gewoon normaal en we deden niks verkeerd. Maar het was een heel mooi uitzicht over de hele stad, al was het enigste dat we zagen eigenlijk de lichten van de stad want het was iets van half 11 savonds.


Hierna zouden Saskia en ik dan echt naar de Buffs gaan! Tot dat de jongens bedachten om naar de lake te gaan, dat was ongeveer 20 minuten buiten de stad, oke dat wouden wij toch ook wel aangezien daar super veel kangaroos zijn.


Ouders die je leren om niet zomaar bij random jongens in de auto te stappen in de nacht om ergens naar een afgelegen gebied te rijden in de middle of nowhere was ik op dat moment even vergeten!


Gelukkig maar dat we ze al 3 weken kennen ze super aardig zijn en het gewoon heel leuk vinden om andere mensen iets van de omgeving te laten zien.

Bij de lake aangekomen was het hek al dicht, dus moesten we het laatste stuk lopen. Echt overal, ook op de weg naar de lake zag je kangaroos, echt super veel!


Verder tjaa de lake, het was vast erg mooi om te zien! Maar ik zag eigenlijk alleen maar een donkere vlek. Op de weg terug naar de auto begreep ik waarom hun zeiden dat je altijd licht bij je moet hebben als je in het donker wilt lopen, want midden op de weg lag er een slang waar we bijna opgestapt zijn…


Hierna zouden ze Saskia en mij naar de Buffs brengen, tot ze bedachten dat we wel een weggetje in konden slaan om meer kangaroos te zien. Ze praten hier altijd over 4wheeldrive, ik begreep nooit zo goed waar ze dan over aan het praten waren…. Op dat moment begreep ik het ineens heel goed! We reden over smalle weggetjes, stijl omhoog met overal hele grote stenen, het was eigenlijk ook geen weggetje te noemen. Na een paar keer de angst te hebben gehad dat we met de auto om zouden vallen zijn we heel aangekomen bij onze bestemming, (hier is het blijkbaar heel normaal om zulke weggetjes te nemen) denk dat elk mens dat niet in de outback leeft dat echt als onmogelijk ziet om die weg te volgen. Onze bestemming was een waterfall, of meer een droge waterfall aangezien er geen regen en dus ook geen water is. Eerst moesten we nog een hele klim op onze flipflops om 12 uur snachts die net zo onmogelijke berg op met grote stenen maar ook super veel klein stenen, en je bij elke stap of je flipflop verliest of wegglijd op die gladde steentjes. Boven aangekomen was het vast een super mooi uitzicht geweest! Maar even vergeten dat het pikke donker is en hier uiteraard geen lichten zijn, en onze telefoons nou ook niet zoveel licht geven. Hierna was de grotere uitdaging om ook weer heel beneden aan te komen en ook weer met de auto op de normale weg te komen, hierna hebben ze ons naar huis gebracht want we waren erg moe en hadden geen zin dus meer in de Buffs.

De volgende dag zijn Saskia en ik naar Dennis geweest en hebben we naar Carrie gekeken, daarna naar de bios geweest en daar Robocop gekeken en daarna terug naar Dennis om daar The hungergames 2 te kijken en daarna zijn we met de huisgenoten van Dennis gaan eten in het Isa hotel. En daarna tijd om weer naar huis te gaan en te slapen!


Deze middag ging Justine met Lucinda naar Brisbane t/m woensdag omdat ze geopereerd moet worden aan der tanden, weet niet precies wat. Lucinda was dus wel een beetje verdrietig deze morgen omdat ze ons allemaal zo gaat missen zei ze.

Dit weekend staat camping op te plannen, Robert, Kristian en Dennis hebben gevraagd of Saskia en ik mee wouden, ook gaan er nog een stuk of 6 mensen mee. Waarvan ook Ava en Jane, en die kennen Saskia en ik ook. Dus dat is wel gezellig!


Ik weet alleen nog niet of ik het zo leuk vind, want je gaat naar niks. Je parkeert je auto bij een rivier in de outback, dus niet bij een camping… Heb niks en slaapt op de grond, nu hebben wij 2 geregeld dat wij in de achterbak van de auto kunnen slapen, dat is zo een grote open achterbak. Het heeft wel iets bijzonders en super veel mensen gaan hier op camping op deze manier. Of nouja de jongeren mensen…

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!