lotjeee.reismee.nl

A long, long, long, long time ago!!

Eindelijk weer eens tijd of nouja zin om een nieuw verhaaltje te typen.

Ik maak best veel dingen mee maar eigenlijk is elke keer het probleem dat mijn geheugen niet al te groot is en ik veel dus eigenlijk ook weer vergeet, maar ik heb een paar dingen opgeschreven zodat ik het niet vergat.

Eerst iets wat ik al 7 weken wil vertellen maar het dus steeds vergeet…. Ik heb hier nu al (ik ben trouwens vandaag precies 8 weken bij mijn gezin!) 8 weken een andere naam, als ik me voorstelde en dus mijn naam zei kreeg ik altijd een vreemde blik een huh??? En mensen die hopeloos mijn naam probeerde uit te spreken maar zonder succes helaas, dus toen hebben we er Lottie van gemaakt en nu begrijpen mensen in een keer wat mijn naam is. Dus het is hier geen lotje, lot, lottepot, lotte, klot, klotje ik ga hier door het leven als Lottie!

Na deze bijna 9 weken in Nieuw Zeeland te zijn heb ik als ik oversteek nog steeds echt geen idee welke kant ik nou op moet kijken voor de auto’s (lieftallige ouders wees niet bezorgd ik kijk goed uit en ben nog niet aangereden!) Dus ik kijk links rechts links rechts links rechts links rechts links rechts, in de hoop dat ik een auto zie rijden en ik dan dus kan zien van welke kant ookal weer de auto’s komen. Ook instappen blijft nog een groot probleem… ik loop eigenlijk altijd de andere kant op dan de gene die rijd en dan stap ik dus aan de goede kant in. Maar het wil nog wel eens gebeuren dat de gene die rijdt eerst aan de andere kant moet zijn om daar de deur open te maken of iets te pakken, en dan loop ik dus verkeerd en wil ik instappen en meestal voordat ik zelf besef dat ik niet helemaal goed ga krijg ik al te horen hahaha wrong side!!

Van het weekend hadden we wedstrijd bij Mystery creek dat is in Cambridge. Was wel heel zielig want Tess of Jane of Greyhaven blits, ze heet op wedstrijd Greyhaven blits maar hier noemen we der Tess en hoe we opeens bij Jane komen geen idee maar nu gaat ze ook door het leven als Jane. Was tijdens het rijden samen met Tash uitgegleden en toen lagen ze dus op de grond. Toen werd meteen de losrij ring opnieuw gesleept omdat het die morgen ookal gebeurd was en toen was het tijd om de ring in de gaan om te springen, en ik stond daar en hoorde opeens Lotje achter me, maar ik dacht iedereen die mij kent staat naast mij dus zal wel verkeerd gehoord hebben, daarna hoorde ik nog een keer Lotje en eigenlijk nog steeds niet zo iets van goh laat ik achter om kijken. Daarna hoorde ik nog een keer Lotjeeee en keek ik maar achterom en zag daar een heel blij iemand lief zwaaien zo van ik riep jou! En ik maar lief terug kijken maar had echt geen idee wie het was, en er werd nog enthousiaster gezwaaid, maar nog steeds geen idee wie het was. En toen zei die zijn naam en toen wist ik opeens weer wie het was! Dat was Chris mijn tja hoe zeg je dat uhmm mijn begeleider hier van de organisatie ofzo, die ik had gezien bij de orientatie in Auckland waar ik voor 2 minuten geweest ben aangezien ik uiteraard te laat kwam en dus aankwam toen het afgelopen was. En hierna was ik met de 2 Nederlandse stagiaires van Chris (Internex de organisatie) door Auckland gelopen. Dus ik even met Chris gepraat en toen kwamen Lucinda en Liesbeth ook aangelopen en die herkende ik wel en hun mij ook. Was super gezellig met hun 3e en ben de hele middag verder bij Liesbeth, Lucinda en Chris geweest en had echt een hele gezellige middag. Ze kwamen kijken hoe het met mij ging en meteen voor Lucinda en Liesbeth kijken hoe het nu gaat op een wedstrijd hier. Toen was het voor hun tijd om terug naar Auckland te gaan dus ze alle 3 een knuffel gegeven en toen gingen ze en dat vond ik echt heel erg jammer.

De dag na de show heb ik altijd mijn dayoff en nu besloot ik om naar Hamilton te gaan want dat vond ik de vorige keer wel erg leuk. Dus smorgens vroeg op mijn enigste uitslaapdag om half 8 klaar staan om met Amanda mee te rijden, want die ging naar der werk en kon mij wel bij de bushalte afzetten. Dat mis ik hier wel echt nooit verwacht maar mis hem echt… mijn fiets!! Ik ben hier altijd afhankelijk van andere die mij ergens heen kunnen brengen. Maar bij de bushalte gewacht en de bus kwam er aan en op naar Hamilton, had geen idee waar ik er uit moest maar dacht kom vast wel winkels tegen en dan stap ik er gewoon uit. Ik had die morgen nog niet echt ontbeten dus dacht ga bij de Mac even ontbijten helaas toen ik mijn eten bestelde zeiden ze dat het nog te vroeg is voor de burgers en ze nu alleen het ontbijt menu verkopen, ik was boos…. Wil zelf bepalen wanneer ik wat eet! Maar toen dus eerst maar gaan winkelen en later terug naar de Mac. Ergens in de middag kwam ik een bioscoop tegen, ik was alleen, het was middag, ik versta niks van die Engelse films maar ik dacht waarom niet? Dus ik loop de bios binnen om te kijken welke film draait helaas draaide de eerst volgende film pas rond 3 uur en dat was te laat voor mij omdat ik om 5 uur weer terug in Cambridge moest zijn. Dus verder gelopen en toen kwam ik uit bij glow in the dark midgetgolf en dacht dan doe ik dat wel, maar terwijl ik naar de kassa liep bedacht ik mij dat ik midgetgolf eigenlijk niks aan vind en maar verder ging winkelen, maar naast de midgetgolf was een indoor surf ding en dat wou ik doen!!!! Helaas was deze gesloten….. nog even verder gewinkeld en het was alweer tijd om de bus terug te pakken, terwijl ik zat te wachten op de bus zag ik ook overal studenten en schoolkinderen lopen, en ik vind dat echt super leuk die uniforms, elke school heeft zijn eigen uniform. De bus kwam dus stapte in en we gingen rijden, onderweg stopte we best vaak omdat studenten in moesten stappen, wanneer het heel druk was bij de halte riep de buschauffeur welke kinderen eerst mogen bijvoorbeeld eerst de kinderen van Cambridge, en je zag heel braaf een hoop kinderen/studenten aan de kant gaan om plaats te maken voor de gene uit de plaats die de buschauffeur opnoemde, ik stond versteld! Als dat in Nederland zou gebeuren zou iedereen inclusief mijzelf doen alsof je naar die plaats moet en dus gewoon als eerste instappen. Wat hier heel handig is ze hebben vooraan 2 hele grote rekken waar alle schooltassen in moeten, in Nederland is de halve bus bezet door schooltassen waardoor er veel minder mensen kunnen zitten. Of gewoon je schooltas op de stoel naast je neer zetten en wanneer er mensen instappen naar buiten kijken zodat mensen de willen zitten op die stoel naast je die bezet is door je tas geen oogcontact met je kunnen maken en dus meestal doorlopen waardoor jij niemand naast je hebt zitten. Maar hier kan dat niet want alle schooltassen gaan dus in de rekken, eigenlijk dus wel erg handig!

De volgende dag was het weer een gewone werkdag en die avond gingen we naar Rachel omdat ze jarig was. Er werd mij al verteld dat die dag (gisteren) in Melbourne een hele belangrijke Paardenrace is voor Nieuw Zeeland en Australie en we dat ook gingen kijken. Dus we waren bij Rachel en iedereen moest een lootje trekken met een nummer en elk paard had een nummer en het lootje wat je trok was dus ‘jouw ‘ paard en iedereen legde een beetje geld in en het paard dat won de gene die dat lootje had die won dus het geld. Ik had paard 23 en 24 en ze waren heel goed steeds eerste maar op het laatst werden ze de hele tijd ingehaald. Ik moedige mijn paarden dus elke wedstrijd trouw aan, maar na een tijdje liep iedereen weg en ik had het ook wel weer gezien want dacht de belangrijke wedstrijd moet nog komen, want iedereen was er al de hele dag over aan het praten. Maar rond een uur of 8 vroeg ik me af wanneer de main race now eigenlijk zou beginnen, ik was blijkbaar de enigste die nog niet door had dat de main race 3 uur geleden al geweest was.


Daar was ook een meisje Polly uit Engeland die rond de zelfde tijd als mij naar Australie vertrekt. Hebben een gezellige avond gehad en hebben nu elkaars nummer zodat we een keer op onze dayoff iets leuks kunnen doen, toen rond 12 uur ging iedereen naar huis en wij bleven daar slapen. Werd rond een uur of 6 wakker met het idee dat ik over een uur wel eruit zou moeten aangezien de paardjes om half 8 gewoon gevoerd moeten worden en we ook nog naar huis moeten. Maar tot mijn verbazing werd ik pas om 8 uur wakker gemaakt met Lottie wake up, time for wake up. Ik was dus blij want we sliepen gewoon zomaar uit! Niet dat 8 uur uitslapen is maar toch.

Hun hebben trouwens echt een coole hond! Zac, Zac is een bordercollie. En hij houd echt van sterren, Zac’s grootste liefde is sterren en hij kijkt er het liefste de hele avond en nacht naar. Hij kan gerust 10 minuten naar de lucht kijken naar een ster, dan gaat die rond rennen want hij ziet meer sterren en gaat die naar een andere ster 10 minuten staren, en dan na een tijdje wordt hij zo enthousiast want hij ziet een ster!!! En dan rent hij weer rond heel enthousiast kijkend naar de sterren. En zo gaat dat elke avond.


Omdat het de verjaardag van Rachel was hadden ze ook vuurwerk gekocht, toen ik vertelde dat wij alleen op oudjaarsdag vanaf 10 uur smorgens tot nieuwjaarsdag 2/3 uur snachts vuurwerk mogen afsteken keek iedereen wel erg vreemd aan. Volgensmij zijn wij het enigste land die die regel heeft. Hier zie je dan ook bijna elke avond wel ergens vuurwerk.

Het is hier vandaag echt typische NZ weer…. Smorgens hadden we veel regen, dan komt de zon na een tijdje is het bloedheet en de lucht is helemaal blauw en dan 1 minuut later gaat het kei hard hagelen en de lucht is opeens helemaal zwart en dan hagelt het echt voor een minuut of 10 super hard en voordat je het weet is de lucht weer helemaal blauw en heb je het bloedheet en dan gaat het opeens onweren en dan voordat je het weet gaat het weer kei hard regenen.

Maar ik zie dat ik al ruim 2 pagina’s vol heb getypt dus ik maak er maar een eind aan.


Toedels x

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!